Dungeons & Dragons


Sonda

Czy pomysł z Point Buy 32 Ci się podoba?

Tak

100% - 4
Nie

0% - 0
Nie mam zdania

0% - 0
Total: 4

#1 2008-04-14 19:14:31

Marco

Game Master

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-28
Posty: 82

Point Buy 32

Point Buy 32 to system zakupu atrybutów przy tworzeniu postaci. Polega on an tym że każdy startuje ze statystykami po 8 i ma do rozdania 32 punkty z tym że:

aby podnieść statystykę do poziomu 8-14 płacisz po 1pkt za podniesienie statu o 1;
aby podnieść statystykę do poziomu 15-16 płacisz po 2pkt za podniesienie statu o 1;
aby podnieść statystykę do poziomu 17-18 płacisz po 3pkt za podniesienie statu o 1;

Pytam co Wy na to. Wg mnie pomysł genialny na wyważenie postaci. Nie ma tak ze ktoś ma same wysokie rzuty. Każdy miał do dyspozycji tyle samo i rozdysponował je jak chciał, a co za tym idzie nie masz za niskich rzutów, bo każdy miał takie same. Od razu podaję link z kalkulatorem liczącym te punkty: http://home.san.rr.com/thegraggs/dnd/Misc/pbcalc.htm

Myślę że takie rozwiązanie wprowadzi nieco świeżości i prostoty w tworzeniu postaci. Pomysł ściągnąłem z pewnego forum, a konkretnie z http://forum.polter.pl/. W ten sposób rozdają punkty nawet doświadczeni gracze.

Offline

 

#2 2008-04-14 20:42:32

Jackass

Otyugh

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-31
Posty: 82

Re: Point Buy 32

Czyli tak w sumie rzecz biorąc to za podniesienie np. sły o jeden wydajemy poprostu jeden punkt? Czy przy podnoszeniu wyżej to jakoś jest inaczej bo słabo zrozumiałem


You and me
We’ll all go down in history
With a sad Statue of Liberty
And a generation that didn't agree

Offline

 

#3 2008-04-14 22:56:07

Marco

Game Master

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-28
Posty: 82

Re: Point Buy 32

Ojej no masz to opisane:) przykład:
Siła: 8
podnosisz na 9 - 1 punkt
podnosisz na 10 - 1 punkt
podnosisz na 11 - 1 punkt
podnosisz na 12 - 1 punkt
podnosisz na 13 - 1 punkt
podnosisz na 14 - 1 punkt

po czym następują schodki:)

podnosisz na 15 - 2 punkty
podnosisz na 16 - 2 punkty

kolejne schodki

podnosisz na 17 - 3 punkty
podnosisz na 18 - 3 punkty

więc aby mieć statystykę równą 18 wydajemy razem 16 punktów z 32 do rozdania, a więc połowę. Dzięki temu postacie nie będą bardzo wypasione i gra będzie bardziej wyrównana.

ps. w poprzednim poscie źle napisałem. Już poprawiłem.

Offline

 

#4 2008-04-15 14:15:04

Isildur

Otyugh

Skąd: J-no
Zarejestrowany: 2008-03-29
Posty: 79

Re: Point Buy 32

Ja się zgadzam, IMO bardzo dobry pomysł A przy okazji na zasadzie PointBuya bym sobie zrobił Gnoma

Ostatnio edytowany przez Isildur (2008-04-15 14:36:27)


Historia niemal jak z kart papierowych westernów,
salon, karty, mysia wóda, czasy rewolwerów,
na oko pod czterdziestke kilka drobnych przestępstw,
szybko przestał być dzieckiem zmienił lizak na winchester..

Offline

 

#5 2008-04-15 16:24:55

Marco

Game Master

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-28
Posty: 82

Re: Point Buy 32

Jej, w końcu będzie gnom w ekipie. Szczerze mówiąc jescze nie grałem z gnomem^^ Zapowiada się naprawde ciekawie. Takim sposobem mozecie sami robić postacie:) Mistrz gry jedynie sprawdzi czy punkty się zgadzają no i nie ma jakichś wypasionych rzutów typu 3 osiemnastki itp.

Offline

 

#6 2008-04-15 20:41:33

Isildur

Otyugh

Skąd: J-no
Zarejestrowany: 2008-03-29
Posty: 79

Re: Point Buy 32

Tak słyszałem ciągle o gnomach to zagłębiłem się w lekturze I wydaje mi się ciekawie.


Historia niemal jak z kart papierowych westernów,
salon, karty, mysia wóda, czasy rewolwerów,
na oko pod czterdziestke kilka drobnych przestępstw,
szybko przestał być dzieckiem zmienił lizak na winchester..

Offline

 

#7 2008-04-15 21:12:04

szczery

Kuo-toa

Zarejestrowany: 2008-03-31
Posty: 27

Re: Point Buy 32

Moim zdaniem pomysł w******* w kosmos xDD, wreszcie nietrzeba kąbinować z rzutami i niebędzie więcej takich kraśków P

Ostatnio edytowany przez szczery (2008-04-15 21:22:31)

Offline

 

#8 2008-04-16 00:05:26

Marco

Game Master

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-28
Posty: 82

Re: Point Buy 32

Otóż to xD Nie będzie więcej takich kraśków z lewymi rzutami które przeprowadził źle nikt inny jak Marco xD Postacie będą nieco słabsze w czymś w czym się nie specjalizują i nie będzie już jakichś supermanów którzy umią wszystko np wojownik zajebiście inteligentny z siłą 18, inteligencją 16, budową 16, zręcznością jakieś 14, mądrością ze 12 i charyzmą z 15 ^^ Taka postać potrafi wszystko niemal, a tak to będzie trzeba wybierać na czym się najbardziej skupić:) i będzie przynajmniej ciekawiej i bardziej klimatycznie.

Offline

 

#9 2008-04-16 14:35:41

Jackass

Otyugh

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-31
Posty: 82

Re: Point Buy 32

No to jest niezły pomysł, tylko tak szczerze to dla mnie 32 punkty to trochę za mało, bo będzie problem z rozwinięciem stata bo załóżmy, że mamy wojownika, który najbardziej potrzebuje siły i zręczności więc jak podbijesz je do 18 to już innych nie podbijesz i będziesz miał od nich minusy... ;/ Chyba, że się mylę


You and me
We’ll all go down in history
With a sad Statue of Liberty
And a generation that didn't agree

Offline

 

#10 2008-04-16 15:47:02

Isildur

Otyugh

Skąd: J-no
Zarejestrowany: 2008-03-29
Posty: 79

Re: Point Buy 32

Dlatego gra będzie bardziej wyrównana, przecież nie musisz mieć 18 w jednym stacie. Dlatego w tym czym bedziesz sie specjalizował a w reszcie pewnie minusy albo wyrównanie


Historia niemal jak z kart papierowych westernów,
salon, karty, mysia wóda, czasy rewolwerów,
na oko pod czterdziestke kilka drobnych przestępstw,
szybko przestał być dzieckiem zmienił lizak na winchester..

Offline

 

#11 2008-04-16 18:20:52

Jackass

Otyugh

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-31
Posty: 82

Re: Point Buy 32

A już miewałem takie fajne rzuty


You and me
We’ll all go down in history
With a sad Statue of Liberty
And a generation that didn't agree

Offline

 

#12 2008-04-16 18:42:21

Marco

Game Master

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-28
Posty: 82

Re: Point Buy 32

Dokładnie tak jak mówi Tomek. Po co dwie osiemnastki? Niby do czego? Wojownikowi starczy jedna do budowy lub siły, tropicielowi do zręczności lub siły, kapłanowi do mądrości, bardowi do charyzmy, paladynowi do charyzmy, mnich nie musi mieć osiemnastki(mój przynajmniej chyba nie będzie miał), dalej barbowi do budowy lub siły, czarodziej - inteligencja, zaklinacz - charyzma, łotrzyk jedynie może mieć dwie osiemnastki do zręczności i intelektu a i tak reszta statystyk mu nie będzie potrzebna, druid nie musi mieć(jak zmiennokształtny), albo jedną do mądrości. Jak widać da się je zastąpić czternastkami w tych "lub". Przecież taki tropiciel spokojnie może mieć 14 do siły i 18 do zręczności. Przecież tropiciele nie muszą a nawet nie powinni wcale być silni jak wojownicy. A przy tworzeniu paladyna to już wogóle masakra^^ wszystkich statystyk niemalże brak, a jak wiadomo paladyn walczy wręcz Od uzupełniania luk są umiejętności klasowe(pal ma nakładanie rąk, ugodzenie zła, wykrycie zła na życzenie, niezłe czary wtajemniczeń do buffowania sie). Każda klasa postaci specjalizuje się w czymś innym. To dzięki złym nawykom niektóre z postaci zrobiły się podobne do innych(np rozwój u barbarzyńcy tylko siły i uczynienie z niego prawdę mówiąc tępego wojownika) aha, a jeśli nadal chodzi o 18-tki to warto się troche pobawić rasami:) (np elfiemu tropicielowi dać tylko 16 do zręczności, tyle samo do budowy i siły i wychodzi ładna mieszanka w sam raz do elfa walczącego wręcz - S: 16, ZR: 18, BD: 14, int: 8; mdr: 10; cha: 8) tak tak, należy wybrać coś dla siebie w czym się specjalizujesz. Taka budowa w sam raz pasuje do walki na dwie bronie, ale jeśli chodzi o łucznika to może on być też niezłym tropicielem jako takim( S: 8; ZR: 20; BD: 10; INT: 10; MD: 14; CHA: 12) - ten typ tropiciela to tropiciel właściwy któremu łatwiej się wczuć w klimat postaci - zapewnia tropienie, rozmowę ze zwierzętami, ukrywanie się i inne tego typu bajery. Dlatego warto przemyśleć postać: Jakie ma zadanie w drużynie, co am robić i obrać sobie jakiś cel.
Dziękuje

Offline

 

#13 2008-04-16 18:52:19

Jackass

Otyugh

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-31
Posty: 82

Re: Point Buy 32

System Point Buy 32 może się sprawdzić tylko wtedy gdy będziemy grali jako zgrana drużyna, czyli każdy się zajmie swoim zadaniem, a nie tak jak ostatnio kłótnie i każdy tylko rąbie nie myśląc od czego tak naprawdę jest...


You and me
We’ll all go down in history
With a sad Statue of Liberty
And a generation that didn't agree

Offline

 

#14 2008-04-16 19:05:01

Marco

Game Master

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-28
Posty: 82

Re: Point Buy 32

Ekhem, wybacz, ale taka rąbanina mija się z celem... Kazdy powinien być specjalistą w swoim fachu i powinniśmy się uczyć zgrywać z drużyną. Bo to w sumei podstawa D&D. Po co kapłan, łotr, wojownik i barbarzyńca w drużynie gdy i tak każdy tylko walczy. Dla przykładu kapłan powinien buffować i ew. atakować czymś na dystans. łotr powinien w końcu kryć się w cieniu(strasznie rzadko używane, a użyteczne przecież + 1k6 do obrażeń za ukradkowy atak na 1 poziomie to niemało!), wojownik jak to wojownik walczyć, a barbarzyńca w sumie też... chociaż barb może się nieco bardziej pobawić np próbując zastraszać przeciwników żeby uciekli z pola walki. Takie akcje dodają uroku typowym siekaninom Kolejną zasadą tórą wprowadzimy może być wymaksowanie rzutów na życie. Kostki mogą być źle wyważone i już są jakieś nieścisłości. A tak to przynajmniej wojownik będzie wojownikiem(pod wzgl liczby hp-ków), a mag nadal magiem Bo to chore gdy wojownik wyrzuci jakąś dwójkę jak rzuca kością k12(albo k10, ale chyba k12 raczej)

Offline

 

#15 2008-04-16 19:26:42

Jackass

Otyugh

Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2008-03-31
Posty: 82

Re: Point Buy 32

No to trzeba będzie nad tym popracować, ale tak w sumie to wszystko można przecież zrobić Tylko nie można tak rozwalać sesji, tylko trzymać klimat...


You and me
We’ll all go down in history
With a sad Statue of Liberty
And a generation that didn't agree

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.vstransmys.pun.pl www.hellriders.pun.pl www.piekielni.pun.pl www.fablesite.pun.pl www.logistyka7a.pun.pl